dijous, 20 de febrer de 2014

Conta'ns el teu 23F i aconsegueix un exemplar de 'Quan caminàrem la nit'


-«¡Todo el mundo quieto. Al suelo todo el mundo!»-i per acompanyar amb rotunditat l’afirmació se sentiren uns trets a l’aire. El 23-F havia començat.

Així comença el llibre de Joanjo Garcia, Quan caminàremla nit, Premi Enric Valor de Novel·la. Vols aconseguir un dels dos exemplars que sortegem? Conta’ns el teu 23F al twitter amb l’etiqueta #elmeu23F o aquest mateix bloc. Entre tots els comentaris i tuits que ens arriben sortejarem dos exemplars el proper dimarts 25 de febrer.
 Vols saber més de la novel·la?
 
Darrere dels interrogants de la nit del 23-F s’amaga un colpidor secret familiar. Dues narracions al voltant de la família Dalmau conflueixen quan Tejero irromp al Congrés. Una està relacionada amb el colpidor secret que amaga la família. L’altra, amb les peripècies vitals del fill, un jove crític amb el paper que hi va exercir el seu progenitor en aquest moment cabdal de la història.

dijous, 6 de febrer de 2014

Tertúlies dialògiques amb Bromera


Des de fa un temps, molts dels docents de les nostres escoles busquen alternatives a les pràctiques pedagògiques tradicionals. Potser per això, darrerament han despertat interés entre el professorat les tertúlies literàries dialògiques.

A colp d’ull, aquestes activitats podrien semblar simples tertúlies literàries organitzades al si de les escoles. Però són molt més. En primer lloc, l’objectiu ultrapassa la simple lectura d’un mateix llibre per part d’un grup, ja que la primera condició és la selecció de les lectures mateixes. I és que en les tertúlies literàries dialògiques només tenen cabuda els clàssics universals.

Els clàssics universals són obres que, per la seua qualitat, han perdurat al llarg dels anys, fins i tot dels segles. En els clàssics, a més, trobem reflectits els grans temes que han preocupat la humanitat, i que transcendeixen les cultures i les èpoques. Per tot això, la introducció d’aquestes obres des dels primers nivells de l’ensenyament pot reportar una gran quantitat de beneficis.

D’altra banda, els participants en una tertúlia literària dialògica no es limiten a memoritzar la vida d’un autor i el context d’una obra, sinó que reflexionen al voltant dels personatges, de les seues actuacions, de les accions que s’esdevenen, de les reaccions… i n’extrauen conclusions raonades, posant-se en situacions que, d’altra banda, és probable que no experimenten mai.

En les tertúlies literàries dialògiques participa l’alumnat, el professorat o adults de l’entorn que hi estiguen interessats. Les úniques limitacions es troben en les lectures seleccionades i, potser, en l’objectiu, que està molt focalitzat envers la comprensió i la reflexió. Per això, aquestes tertúlies estan reconegudes per la comunitat científica internacional en educació com a experiència cultural i didàctica que treballa sobre la idea que totes les persones són capaces d’entendre determinats continguts i reflexionar-hi, que els clàssics de la literatura universal poden fer gaudir persones de la més diversa procedència, ideologia, situació social o formació acadèmica.

Ací t’oferim una selecció del nostre catàleg d’aquells llibres pensats per a les tertúlies dialògiques. A banda, et convidem a fer una ullada a les nostres col·leccions, ja que segur que hi trobaràs altres llibres del teu interés.