Passa al contingut principal

Mor l'escriptor Josep Iborra

Edicions Bromera vol manifestar el condol a tots els familiars i amics de l’escriptor Josep Iborra, qui ens ha deixat aquesta matinada. Escriptor, assagista, prologuista i conferenciant, Iborra deixa un llegat extraordinari per al món les lletres valencianes.

Josep Iborra (1929-2011), llicenciat en Dret i en Filosofia i Lletres per la Universitat de València i Doctor en Filologia Romànica, havia exercit com a professor de Secundària, des d’on va promoure la nostra llengua i cultura, i posteriorment va codirigir l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de València, i va ser membre del Servei de Normalització Lingüística de la mateixa universitat.

Soci d’honor de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, va començar la seua carrera literària fent narrativa, per a passar després a l’assaig literari breu, i, sobretot, a l’elaboració d’estudis sobre història de la literatura i a la crítica de llibres. Per totes aquestes activitats, i per una trajectòria llarga i sòlida com a prologuista, conferenciant i jurat en premis de literatura, es convertí en referent de les lletres valencianes. En Bromera va publicar Paràboles i prou (1995) i Inflexions (2005), obra per la qual va rebre els premis d’Assaig Mancomunitat de la Ribera Alta, de l'Institut Interuniversitari de València i de la Crítica de l'AELC del País Valencià.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.

Tornen els #MotsLiteraris a Bromera

A partir del pròxim dilluns 3 de juliol, fareu bé d'estar molt atents i atentes a les nostres xarxes socials -tant Facebook com Twitter-, perquè eixe dia posem en marxa els #MotsLiteraris2017, el passatemps més refrescant de l’estiu. Cada setmana publicarem a les nostres xarxes socials una pista que vos permetrà endevinar la paraula que s'amaga a l'encreuament de Bromera. En tots els casos, es tracta de termes i definicions molt lligats a les novetats del nostre catàleg. Però no patiu, perquè endevinar-los és molt fàcil! Per a participar, només heu de deixar-nos un comentari amb la solució correcta. Entre tots els qui encerteu l’enigma cada setmana sortejarem un exemplar del llibre amb què es relaciona la paraula de l'encreuament. Els guanyadors i guanyadores es donaran a conéixer el dia 4 de setembre. Molta sort i molt d’enginy!