Passa al contingut principal

Tertúlies dialògiques amb Bromera


Des de fa un temps, molts dels docents de les nostres escoles busquen alternatives a les pràctiques pedagògiques tradicionals. Potser per això, darrerament han despertat interés entre el professorat les tertúlies literàries dialògiques.

A colp d’ull, aquestes activitats podrien semblar simples tertúlies literàries organitzades al si de les escoles. Però són molt més. En primer lloc, l’objectiu ultrapassa la simple lectura d’un mateix llibre per part d’un grup, ja que la primera condició és la selecció de les lectures mateixes. I és que en les tertúlies literàries dialògiques només tenen cabuda els clàssics universals.

Els clàssics universals són obres que, per la seua qualitat, han perdurat al llarg dels anys, fins i tot dels segles. En els clàssics, a més, trobem reflectits els grans temes que han preocupat la humanitat, i que transcendeixen les cultures i les èpoques. Per tot això, la introducció d’aquestes obres des dels primers nivells de l’ensenyament pot reportar una gran quantitat de beneficis.

D’altra banda, els participants en una tertúlia literària dialògica no es limiten a memoritzar la vida d’un autor i el context d’una obra, sinó que reflexionen al voltant dels personatges, de les seues actuacions, de les accions que s’esdevenen, de les reaccions… i n’extrauen conclusions raonades, posant-se en situacions que, d’altra banda, és probable que no experimenten mai.

En les tertúlies literàries dialògiques participa l’alumnat, el professorat o adults de l’entorn que hi estiguen interessats. Les úniques limitacions es troben en les lectures seleccionades i, potser, en l’objectiu, que està molt focalitzat envers la comprensió i la reflexió. Per això, aquestes tertúlies estan reconegudes per la comunitat científica internacional en educació com a experiència cultural i didàctica que treballa sobre la idea que totes les persones són capaces d’entendre determinats continguts i reflexionar-hi, que els clàssics de la literatura universal poden fer gaudir persones de la més diversa procedència, ideologia, situació social o formació acadèmica.

Ací t’oferim una selecció del nostre catàleg d’aquells llibres pensats per a les tertúlies dialògiques. A banda, et convidem a fer una ullada a les nostres col·leccions, ja que segur que hi trobaràs altres llibres del teu interés.

Comentaris

Anònim ha dit…
Si esteu pensant en posar-les en pràctica a les vostres aules i us apeteix saber més sobre aquesta Actuació educativa d'èxit és recomanable la lectura de la seua descripció a la web de "Comunidades de aprendizaje" www.comunidadesdeaprendizaje.net i visitar la web de Confapea www.confapea.org
Per reconèixer una Tertulia Literaria dialógica s'ha de vore si s'esta llegint un clàssic universal i la presència dels 7 principis de l'aprenentatge dialògic,sense aquest no podriem parlar d'una TLD(Tertulia literaria dialogica) com Actuació Educativa d'exit

Entrades populars d'aquest blog

Una nova experiència de lectura

En Bromera hem posat en marxa una nova experiència lectora en la qual volem implicar tota la comunitat educativa: tant famílies com alumnat i professors. Es tracta d’Emociona’t , un projecte que incorpora una sèrie de recursos innovadors que giren entorn del concepte Lectura activa i que pretén oferir un projecte de lectura complet. Si no el conegueu, ara vos el presentem! Encomanar la passió pels llibres és un dels grans reptes de l’escola i de la societat actual. Un repte que, els darrers anys, ha provocat un bon grapat de reflexions i estudis de pedagogs, educadors i també d’institucions públiques. A Bromera, volem aportar el nostre granet d’arena amb Emociona’t , una finestra oberta a la innovació i a la creativitat, ja que incorpora noves metodologies i recursos per a despertar l’interés i la curiositat per la lectura. D’una banda, hem intentant incorporar al projecte aquelles estratègies que s’ha demostrat que tenen un efecte positiu en el foment pel gust de la lectu

#FinançamentJust

La recent presentació del projecte de Pressupostos Generals de l’Estat per a 2017 ha fet evident que els valencians i valencianes rebrem la menor inversió per habitant de tot l’Estat, una despesa que suposa un 6,9% de la inversió durant el 2017 i s’allunya de l’11% que representa la població valenciana. Una xifra que, a més, suposa una reducció del 33% de les inversions per a 2017 i la relegació de la nostra autonomia com el territori amb menys inversió si tenim en compte la població. Mentre que el projecte preveu una inversió mitjana a tot l’estat de 185 euros per habitant, a València, Alacant i Castelló la quantitat baixa fins als 119 euros. Així, la inversió de 2017 en les nostres comarques serà de 589 milions d’euros davant dels 879 que es van assignar als comptes de  2016, el que suposa una baixada de 290 milions d’euros. Aquesta conjuntura posa d’actualitat, precisament, un dels títols publicats a la col·lecció «Bromera Actual» fa només un parell d’anys. Es tracta de l’