Salta al contingut principal

John Banville i la seua obra a Bromera

Hui hem conegut que John Banville ha sigut reconegut amb el Premi Príncep d’Astúries de les Lletres. Estem molt contents per la notícia, ja que hem editat en la nostra llengua bona part de la seua obra. A Bromera podreu gaudir de Banville en totes les facetes literàries que ha anat desenvolupant al llarg d’una trajectòria extraordinària, amb obres com El mar, Premi Man Booker, o Llum antiga, però també amb la famosa sèrie protagonitzada pel forense Quirke, en la qual l’escriptor es transforma en el seu alter ego, Benjamin Black. Enguany, a més, hem tingut l’honor de publicar La rossa dels ulls negres, en què Banville ha ressuscitat Philip Marlowe, el mític detectiu creat per Raymond Chandler.

És un privilegi per a nosaltres poder publicar en la nostra llengua i fer més pròxims i accessibles grans autors de la literatura internacional. Banville n’és un exemple claríssim. És per això molt important destacar també el treball de traductors com Eduard Castanyo i Maria Iniesta.
Us deixem, per a celebrar-ho, aquesta entrevista extreta de la revista de lletres L’Illa, publicada amb motiu del 25é aniversari de Bromera.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tornen els #MotsLiteraris a Bromera

A partir del pròxim dilluns 3 de juliol, fareu bé d'estar molt atents i atentes a les nostres xarxes socials -tant Facebook com Twitter-, perquè eixe dia posem en marxa els #MotsLiteraris2017, el passatemps més refrescant de l’estiu. Cada setmana publicarem a les nostres xarxes socials una pista que vos permetrà endevinar la paraula que s'amaga a l'encreuament de Bromera. En tots els casos, es tracta de termes i definicions molt lligats a les novetats del nostre catàleg. Però no patiu, perquè endevinar-los és molt fàcil! Per a participar, només heu de deixar-nos un comentari amb la solució correcta. Entre tots els qui encerteu l’enigma cada setmana sortejarem un exemplar del llibre amb què es relaciona la paraula de l'encreuament. Els guanyadors i guanyadores es donaran a conéixer el dia 4 de setembre. Molta sort i molt d’enginy!

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.

Participa en el sorteig d'un exemplar de Play signat per Javier Ruescas!

  La setmana passada es va presentar Play , de Javier Ruescas , a València, i una de les petites joies que ens va deixar l'autor va ser aquest exemplar signat per als lectors de Bromera. Si vols aconseguir-lo només has de deixar un comentari al voltant del llibre en aquest bloc i participaràs en el sorteig que posem en marxa hui mateix. Tens de termini fins al 12 de novembre per a contar-nos per què tens ganes de llegir-lo, si vas anar a la presentació a València o si tens pensat anar-hi a la que tindrà lloc aquesta mateixa setmana a Barcelona, el divendres 26, a les 18,30 hores, a la llibreria Abacus (c/Còrsega, 269). Participa i descobreix aquesta història de dos germans immersos en el món de la música i la fama. Et convidem a llegir el primer capítol punxant ací . Participa i conta'ns la teua!