Salta al contingut principal

Dia del Llibre Valencià


La Direcció General del Llibre aposta per recuperar la vella idea de commemorar, el 20 de novembre (dia en què va eixir d'impremta la primera edició del Tirant), el Dia del Llibre Valencià. Entre els actes programats a la Biblioteca Valenciana hi ha visites guiades, l'exposició "El llibre, espai de creació", la lectura dramatitzada de l'adaptació que ha elaborat Pasqual Alapont del Tirant lo Blanc, sessions de contacontes a càrrec de Carles Cano, un recital de textos d'autors valencians i el lliurament dels premis a la labor dels llibreters (que ha recaigut en La Farándula, de Novelda), i als llibres millor editats.
El premi al llibre en valencià millor editat de 2007 ha recaigut l'obra d'Antoni Furió El rei conqueridor. Jaume I, entre la història i la llegenda, publicada en la col·lecció "Grans Obres Bromera".
Una molt bona iniciativa que ha de servir de revulsiu per al sector i com a punt de partida per a dur endavant en el futur més propostes de foment i difusió del llibre valencià, com més obertes a la societat, millor.
Els qui, també a Barcelona, vulguen celebrar aquesta jornada, res millor que acostar-se a l'FNAC del Triangle i compartir la presentació d'Històries del Paradís amb Xavi Sarrià, Isabel-Clara Simó i Feliu Ventura. Us hi esperem!

JC Girbés

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tornen els #MotsLiteraris a Bromera

A partir del pròxim dilluns 3 de juliol, fareu bé d'estar molt atents i atentes a les nostres xarxes socials -tant Facebook com Twitter-, perquè eixe dia posem en marxa els #MotsLiteraris2017, el passatemps més refrescant de l’estiu. Cada setmana publicarem a les nostres xarxes socials una pista que vos permetrà endevinar la paraula que s'amaga a l'encreuament de Bromera. En tots els casos, es tracta de termes i definicions molt lligats a les novetats del nostre catàleg. Però no patiu, perquè endevinar-los és molt fàcil! Per a participar, només heu de deixar-nos un comentari amb la solució correcta. Entre tots els qui encerteu l’enigma cada setmana sortejarem un exemplar del llibre amb què es relaciona la paraula de l'encreuament. Els guanyadors i guanyadores es donaran a conéixer el dia 4 de setembre. Molta sort i molt d’enginy!

La paraula de la setmana

  birbar La secció va dedicada, aquesta setmana, a la paraula birbar . Qui compagine agricultura i literatura sabrà que birbar és per al camp el que revisar és per a l’escriptura: una faena d’allò més mundana. Però necessària, ineludible. En tots dos casos, cal arrancar o tallar les males herbes que perjudiquen el sembrat a fi que done bons aliments. A les nostres terres, són males herbes habituals el serreig (especialment als arrossars), la junça o jonça i la verdolaga. I segons si estem en un terreny marjalenc o en terra ferma, usarem per a la tasca o bé les mans o bé una birbadora, que és una aixada de fulla rectangular pensada per a birbar, eixarcolar, escardar, eixartellar o herbejar. Els policies s’havien cansat de discutir amb el llaurador per fer-li veure que la seua obligació era quedar-se allà fins que apareguera el jutge de guàrdia. No hi havia hagut manera. Cabut com ell a soles, deia que no pensava perdre el temps i que s’estaria a l’altre cap d...

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.