Passa al contingut principal

Agustín Fernández Paz en la Biblioteca Virtual Cervantes



La Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes ha inaugurat el portal dedicat a Agustín Fernández Paz, un dels autors de literatura infantil i juvenil més reeixits. L’escriptor gallec és autor de més de 45 obres que hui són tot un referent i l’han convertit en un clàssic contemporani. Ha obtingut diferents premis entre els qual cal destacar el Premi Lazarillo, el Premi Nacional de Literatura o el Premi Protagonista Jove.

La web recull fragments de les seves obres més importants, alguns estudis i un complet àlbum gràfic i es pot visitar ací.

Bromera, l’editora d’Agustín Fernández Paz en la nostra llengua, ha publicat bona part dels seus títols: Les flors radioactives (1991), Cartes d’hivern (1997), Amor dels quinze anys, Marilyn (1999), Aire negre (2000), Nit d’ombres voraces (2003), Tres passes pel misteri (2004), Raquel té por (2004), Laura i els ratolins (2004), La fugida del mar (2005), Fantasmes al passadís (2005), Els guardians del bosc (2007), Passadissos d’ombra (2007), La nit dels animals (2008), Només ens queda l'amor (2008) i El centre del laberint (2011), tots amb un gran èxit entre els lectors joves i amb més de 150.000 exemplars venuts.

Amb el llibre Només ens queda l'amor, va aconseguir el Premi Nacional de Literatura Infantil i Juvenil. Us deixem amb una vídeo-recomanació de la Biblioteca de Cambrils:



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.

Tornen els #MotsLiteraris a Bromera

A partir del pròxim dilluns 3 de juliol, fareu bé d'estar molt atents i atentes a les nostres xarxes socials -tant Facebook com Twitter-, perquè eixe dia posem en marxa els #MotsLiteraris2017, el passatemps més refrescant de l’estiu. Cada setmana publicarem a les nostres xarxes socials una pista que vos permetrà endevinar la paraula que s'amaga a l'encreuament de Bromera. En tots els casos, es tracta de termes i definicions molt lligats a les novetats del nostre catàleg. Però no patiu, perquè endevinar-los és molt fàcil! Per a participar, només heu de deixar-nos un comentari amb la solució correcta. Entre tots els qui encerteu l’enigma cada setmana sortejarem un exemplar del llibre amb què es relaciona la paraula de l'encreuament. Els guanyadors i guanyadores es donaran a conéixer el dia 4 de setembre. Molta sort i molt d’enginy!

Una nova experiència de lectura

En Bromera hem posat en marxa una nova experiència lectora en la qual volem implicar tota la comunitat educativa: tant famílies com alumnat i professors. Es tracta d’Emociona’t , un projecte que incorpora una sèrie de recursos innovadors que giren entorn del concepte Lectura activa i que pretén oferir un projecte de lectura complet. Si no el conegueu, ara vos el presentem! Encomanar la passió pels llibres és un dels grans reptes de l’escola i de la societat actual. Un repte que, els darrers anys, ha provocat un bon grapat de reflexions i estudis de pedagogs, educadors i també d’institucions públiques. A Bromera, volem aportar el nostre granet d’arena amb Emociona’t , una finestra oberta a la innovació i a la creativitat, ja que incorpora noves metodologies i recursos per a despertar l’interés i la curiositat per la lectura. D’una banda, hem intentant incorporar al projecte aquelles estratègies que s’ha demostrat que tenen un efecte positiu en el foment pel gust de la lectu...