Un estudi recent de la Universitat de València demostra que les dones són les grans absents de la visió del món que forgem en el nostre sistema educatiu. Segons Ana López, investigadora de la Universitat de València i professora de Llengua i Literatura en el IES Vicent Gandia, a les aules "estem transmetent una cultura sense dones". I és que la presència de les dones en els manuals escolars es redueix a un 7,5% de les ocasions. A l’estudi s’han analitzat totes les assignatures de l’ESO en 109 llibres escolars de tres editorials.
Des de la Universitat s’està treballant en una base de dades que permeta incloure a les dones en els continguts de les diferents assignatures. En aquest sentit, Edicions Bromera esdevé una editorial puntera ja que el llibre de text Musicàlies, de 2on d’ESO, és fruit de la posada en pràctica d’aquest projecte. A través de les activitats i com a models d’exemple s’incoropora l’obra musical femenina.
Us convidem a llegir l’article sencer publicat al bloc Ayuda al Estudiante del diari El País.
Des de la Universitat s’està treballant en una base de dades que permeta incloure a les dones en els continguts de les diferents assignatures. En aquest sentit, Edicions Bromera esdevé una editorial puntera ja que el llibre de text Musicàlies, de 2on d’ESO, és fruit de la posada en pràctica d’aquest projecte. A través de les activitats i com a models d’exemple s’incoropora l’obra musical femenina.
Us convidem a llegir l’article sencer publicat al bloc Ayuda al Estudiante del diari El País.
Comentaris