Passa al contingut principal

Silvestre Vilaplana guanya l'Alfons el Magnànim

El quadern de les vides perdudes, de Silvestre Vilaplana, ha sigut l’obra guardonada amb el prestigiós Premi Alfons el Magnànim València de Narrativa, dotat amb 30.000 € per la Diputació de València. El jurat ha destacat que es tracta «d’una novel·la psicològica i d’intriga que arrossega el lector des de la primera pàgina». El protagonista, que pateix una progressiva degradació física i mental, es veu involucrat en una sèrie de crims. Les diferents trames narratives convergeixen en un final colpidor que impacta i captiva el lector. El quadern de les vides perdudes es publicarà la propera primavera en la col·lecció «L’Eclèctica».



Silvestre Vilaplana (Alcoi, 1969) conrea la narrativa, tant per a adults com per a joves, i la poesia. Per la seua obra, ha rebut els premis Ciutat d’Alzira, el de la Crítica Serra d’Or i el Blai Bellver de Narrativa de Xàtiva, entre d'altres.



Pel que fa al Premi Alfons el Magnànim València de Poesia, dotat amb 15.000 €, la guanyadora ha sigut Dolors Miquel, amb Gàrgola. Segons el jurat, que ha escollit l’obra per unanimitat, és un poemari «irònic, al mateix temps tendre, trist però amb molta força i contundència des del primer poema». L'obra també serà publicada per Bromera.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.

Tornen els #MotsLiteraris a Bromera

A partir del pròxim dilluns 3 de juliol, fareu bé d'estar molt atents i atentes a les nostres xarxes socials -tant Facebook com Twitter-, perquè eixe dia posem en marxa els #MotsLiteraris2017, el passatemps més refrescant de l’estiu. Cada setmana publicarem a les nostres xarxes socials una pista que vos permetrà endevinar la paraula que s'amaga a l'encreuament de Bromera. En tots els casos, es tracta de termes i definicions molt lligats a les novetats del nostre catàleg. Però no patiu, perquè endevinar-los és molt fàcil! Per a participar, només heu de deixar-nos un comentari amb la solució correcta. Entre tots els qui encerteu l’enigma cada setmana sortejarem un exemplar del llibre amb què es relaciona la paraula de l'encreuament. Els guanyadors i guanyadores es donaran a conéixer el dia 4 de setembre. Molta sort i molt d’enginy!