Passa al contingut principal

Mar Romera a La Comarcal


Ahir, a La Nostra Escola Comarcal, va tenir lloc la primera xarrada de l’escola de pares i mares que organitza aquest centre educatiu de Picassent. Podria ser una notícia rellevant tan sols per a un bon grapat de famílies que hi estaven convocades, si no fóra pel fet que la conferència la pronunciava una ponent de luxe: Mar Romera, presidenta de l’Associació Pedagògica Francesco Tonucci.

Mar Romera és mestra, pedagoga i psicopedagoga, i posseeix una amplíssima experiència en assessorament a mestres i a famílies, sobretot en temes relacionats amb la intel·ligència emocional, àrea en la qual és especialista. Ha publicat diversos llibres relacionats amb l’escola, la infància i la didàctica activa.

El discurs de Romera es va centrar en la importància d’educar de manera cooperativa, plantejant una col·laboració estreta entre família, escola i entorn –parafrasejant José Antonio Marina, que al seu torn agafa la idea d’un proverbi africà, «Per a educar un xiquet, cal la tribu sencera». Així, va anar desgranant d’una manera molt didàctica, i al llarg de quasi dues hores, multitud de comportaments poc adequats que els adults exhibim sovint davant dels infants als quals pretenem educar. Així mateix, va reivindicar una escola participativa, feta a la mida de les necessitats dels xiquets i les xiquetes, on, en comptes d’esperar i obeir, es puga discutir, canviar, inventar, compartir…

Mar Romera, que va ser molt crítica amb la reforma educativa de la Llei Wert, va incidir en el fet que l’escola pretén preparar amb mètodes de hui els adults de demà, i va recordar que huit de cada deu infants es dedicaran, segurament, a professions que actualment ni existeixen. Davant d’aquesta incertesa, la pedagoga reivindica la importància de treballar el coeficient emocional, que contràriament a l’intel·lectual, es pot desenvolupar al llarg de tota la vida.

La rellevància d’aquesta parcel·la del desenvolupament humà s’evidencia cada vegada més. Sense anar més lluny, a La fórmula. De l’adolescència a la felicitat, d’Òscar Borràs es posa de manifest la influència que té una educació adequada dels sentiments en el desenvolupament dels joves. Sens dubte, amb un treball adequat de les habilitats socials i del control vital, els infants de hui seran els adults forts, capaços i, sobretot, feliços, del demà.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Una nova experiència de lectura

En Bromera hem posat en marxa una nova experiència lectora en la qual volem implicar tota la comunitat educativa: tant famílies com alumnat i professors. Es tracta d’Emociona’t , un projecte que incorpora una sèrie de recursos innovadors que giren entorn del concepte Lectura activa i que pretén oferir un projecte de lectura complet. Si no el conegueu, ara vos el presentem! Encomanar la passió pels llibres és un dels grans reptes de l’escola i de la societat actual. Un repte que, els darrers anys, ha provocat un bon grapat de reflexions i estudis de pedagogs, educadors i també d’institucions públiques. A Bromera, volem aportar el nostre granet d’arena amb Emociona’t , una finestra oberta a la innovació i a la creativitat, ja que incorpora noves metodologies i recursos per a despertar l’interés i la curiositat per la lectura. D’una banda, hem intentant incorporar al projecte aquelles estratègies que s’ha demostrat que tenen un efecte positiu en el foment pel gust de la lectu

La paraula de la setmana: xalar

xalar La literatura, com totes les altres manifestacions culturals, proporciona, a banda de coneixements a manta, entreteniment, diversió, gaudi, goig, fruïció o... xalera, que és allò que u sent quan xala. Amb el verb xalar passa com amb altres paraules vives en la parla col·loquial. Per més sinònims que busque l’usuari, no n’hi ha cap que li faça el pes. Verb ben viu en el valencià septentrional i el tortosí, significa passar-s’ho bé, gojar, gaudir o –més politicolingüísticament incorrecte– disfrutar. Procedent del llatí exhalare , ‘respirar, esplaiar-se’, és probable que xalar haja arribat al català des de l’italià scialare , ‘passar-s’ho bé, fer ostentació, malgastar’, tal com mostra l’ús de la paraula en aquest fragment de la magnífica novel·la d’Urbà Lozano La trampa del desig : Perquè ja em diràs, quan Daniel començà a fer-se fadrí, amb tanta usurpadora solta; amb tanta lloba desitjosa d’apoderar-se del que tenim, per xalar sense haver junyit; per c

Engeguem motors per a la 35a Setmana del Llibre en Català

Un any més, Bromera participa en la Setmana del Llibre en Català, una fira que funciona com a punt de trobada entre les editorials i revistes que editen en català, les llibreries i els lectors. Amb els seus més de 150 expositors, aquesta cita constitueix una magnífica oportunitat per a trobar novetats, gaudir de lectures en veu alta amb reconeguts autors, assistir a taules rodones i gaudir de sopars literaris i espectacles familiars. En definitiva, una manera divertida i distesa d’acostar-se a la cultura i la literatura. Per això, per a aquesta edició que comença demà mateix i que es perllongarà fins el 17 de setembre, hem preparat una sèrie d’actes per a tots els gustos que us permetran gaudir de les nostres novetats editorials. Siga quin siga el teu gènere preferit, tenim una activitat per a tu: Per als fans de les històries plenes de secrets Diumenge 10 de setembre a les 11.00 h en l’Escenari 1. Presentació de Vindrà la mort i tindrà els teus ulls , d’Urbà Lozano, P