Passa al contingut principal

Pamuk porta el seu museu a Barcelona


Pamuk al CCCB

No hem pogut començar millor aquesta setmana, literàriament parlant. I és que Barcelona ha acollit un convidat d'excepció, el Premi Nobel de Literatura Orhan Pamuk, autor entre d'altres d'El Museu de la innocència, l'última novel·la de l'escriptor publicada recentment per Bromera. L'autor turc ha sigut l'encarregat d'inaugurar el cicle de conferències Pensar el futur, que se celebra al CCCB fins al 15 de març, i ha acordat amb la mateixa institució la seua participació com a comissari d'una gran mostra sobre la seua ciutat natal, Istanbul, prevista per al 2013.

La premsa s'ha fet ressò d'aquesta visita que ha servit també per a conéixer més aquesta darrera obra del Nobel turc i el seu projecte museístic, basat en els milers d'objectes que ha anat reunit durant anys (com ara, 4213 burilles), representats emocionalment en el llibre. El museu obrirà les seues portes a Çukurcuma, un dels llocs on transcorre la novel·la, i no solament acollirà els objectes lligats a l'extraordinària història d'amor entre Füsun i Kemal, protagonistes de l'obra, també aquells relacionats amb la història del seu país, Turquia: «El meu museu no serà sobre la història de la ciutat sinó sobre sensacions. Vull conservar l'ambient de l'època, igual que les novel·les conserven el llenguatge d'una època», ha assegurat Pamuk.

A més, Orhan Pamuk tornarà a ser protagonista a Barcelona a partir del mes d’abril, a través de l’exposició «Amb Pamuk per Istanbul», organitzada per la Generalitat de Catalunya al Palau Robert. L’exposició permetrà al visitant fer-se una idea singular d’Istanbul i de Pamuk, amb un marcat to literari i amb un tarannà que la farà diferent de qualsevol altra visió més estereotipada de la ciutat. La mostra es podrà visitar des del 14 d’abril fins al 30 de juny a la Sala 4 del Palau Robert (Cotxeres).


El Periódico
El País
El País (Babelia)
Público (Cultura)
El Punt
Vilaweb
La Vanguardia
La Razón
Público (Análisis)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.

Tornen els #MotsLiteraris a Bromera

A partir del pròxim dilluns 3 de juliol, fareu bé d'estar molt atents i atentes a les nostres xarxes socials -tant Facebook com Twitter-, perquè eixe dia posem en marxa els #MotsLiteraris2017, el passatemps més refrescant de l’estiu. Cada setmana publicarem a les nostres xarxes socials una pista que vos permetrà endevinar la paraula que s'amaga a l'encreuament de Bromera. En tots els casos, es tracta de termes i definicions molt lligats a les novetats del nostre catàleg. Però no patiu, perquè endevinar-los és molt fàcil! Per a participar, només heu de deixar-nos un comentari amb la solució correcta. Entre tots els qui encerteu l’enigma cada setmana sortejarem un exemplar del llibre amb què es relaciona la paraula de l'encreuament. Els guanyadors i guanyadores es donaran a conéixer el dia 4 de setembre. Molta sort i molt d’enginy!