En l’acte de presentació, Steve Jobs va fer importants anuncis que vinculen l’iPad al llibre electrònic. No debades ha estat profusament comparat en Internet amb el Kindle. També s'ha comentat que el preu de l'iPad podria trencar l'incipient mercat dels netbooks o fins i tot el dels eReaders com ara el Kindle de Amazon, que té un preu similar, però no pot mostrar colors, ni té tanta versatilitat o capacitat d'emmagatzemament.
El mateix president d’Apple ha reconegut que no sap si hi ha mercat per a un dispositiu que queda a mig camí entre els telèfons intel·ligents i els portàtils, però té molt clar que és el dispositiu que compraran els qui vulguen una mica més que el que ofereixen els limitats dispositius de lectura de llibres electrònics. En aquest sentit ja hi ha molts internautes que s’han adherit a aquesta opinió. Tot i això, la pantalla de l’iPad no és de tinta electrònica, però això no sembla molestar a molts usuaris ja avesats a llegir en pantalles.
Durant la presentació del producte, es van fer moltes referències al món de la lectura. Com ara una aplicació dissenyada pel New York Times per a llegir el seu diari, o l'anunci d'una botiga a l'estil iTunes per a venda d'eBooks: iBook Store. De fet aquesta iBook Store va ser possiblement la funcionalitat més innovadora que es va presentar juntament amb l’aparell. La botiga iBooks es va posar al mateix nivell que l’exitosa iTunes i l’Appstore (on es ven software per a l’iPhone i l’iPod Touch).
La interfície del programa iBook és molt més completa, intuïtiva i sofisticada del que els eReaders poden somniar a oferir. Per a començar, el llibre digital que s’està llegint ofereix una aparença de llibre de paper. A més, passar pàgines és molt més ràpid i intuïtiu, a la manera de l’aplicació Stanza per a l’iPhone: desplaçant el dit per la vora del llibre, com ho faríem amb un llibre de paper i es veu passar la pàgina amb una animació realista. A més, està directament lligada amb el compte personal Apple, que vincula amb l’iBook Store, des d’on es descarreguen directament els eBooks en format ePub al dispositiu, com en el Kindle.
De moment, per restriccions territorials editorials, iBooks només estarà disponible als Estats Units, però tal i com va passar amb el Kindle, de segur que l’expansió a la resta del món es produirà tard o d’hora (i en aquest cas, de segur que les coses passen abans que en el cas d’Amazon). Quan es llance la plataforma d’iBooks, es podran trobar continguts editorials de Penguin, Harper Collins, Simon & Schuster, Macmillan i Hachette: vol dir-se que hom hi trobarà des dels clàssics fins als best-seller d’actualitat rabiosa. Totes aquestes editorials, es podran beneficiar de la integració completa de l’iPad amb la iBook Store, i això és molt bona notícia ja que hi ha 125 milions de comptes d’Apple amb dades de targetes de crèdit. S'obrin més vies per al llibre digital.
Comentaris