Passa al contingut principal

Mor l'artista Enric Solbes

Enric Solbes, responsable de la imatge gràfica de Bromera, ha mort aquest 20 de desembre. Pintor, il·lustrador i dissenyador de prestigi, amic i company estimat, Solbes deixa un gran buit en l’editorial. Incomptables cobertes, el logotip, el disseny de les revistes L’Illa i TXT, els tradicionals calendaris, les exposicions... són només una mostra del seu pas inesborrable per Bromera. Ens deixa per tant un llegat imprés sense el qual no es pot concebre l’editorial i, alhora, un fum de records com a artista encantador, peça clau en l’equip humà de Bromera que enyorarem profundament.
El soterrar serà aquest 21 de desembre a les 16 hores al Tanatori d’Alzira (carretera d’Albalat, s/n, Polígon Industrial de Carrefour).

Currículum
Enric Solbes (Alcoi, 1960-Alzira, 2009) va iniciar la seua activitat com a pintor fa 30 anys amb exposicions a la Casa de Cultura d’Alcoi i a la galeria L’Eixam de València. Al voltant de 1982 va fer les primeres incursions en els camps de la il·lustració i el cartell. També va treballar per a l’agència de publicitat Tangram i, després de finalitzar els estudis, va col·laborar com a gravador amb el pintor i escultor Manuel Boix entre el 1985 i el 1987.
L’últim roder, de Josep Franco, va ser un dels primers treballs com a il·lustrador per a Bromera, editorial amb la qual ha mantingut un estret lligam professional des de llavors. Cap a finals de la dècada dels 80, inicia també la seua col·laboració amb l’actor, autor i director Carles Alberola i el productor Toni Benavent, que anys després fundaran la coneguda companyia Albena Teatre i de la qual Solbes es fa càrrec de la comunicació gràfica.
És autor d’un centenar de cartells anunciadors de distints certàmens de música, espectacles, campanyes institucionals, etc. Gran part d’aquesta producció està dedicada al llibre i, també, al teatre per a les companyies Albena Teatre i L’Horta Teatre. Els seus dibuixos han il·lustrat també llibres, calendaris, cartells, cobertes, publicitats i programes. D’aquests, cal destacar el calendari de Bromera, que s’ha publicat ininterrompudament des de 1992 i que també ho farà el 2010 amb alguns dels seus últims dibuixos. Així mateix, Solbes ha estat part fonamental en la imatge gràfica de l’editorial, dissenyant gran part de les col·leccions, les edicions especials, les cobertes de molts dels seus títols, la imatge de les revistes L’Illa i TXT o participant de manera directa en alguns dels títols com a il·lustrador, com és el cas de
Rondalles valencianes, de Josep Franco, pel qual va rebre recentment el Premi al Millor Llibre Il·lustrat en valencià, atorgat per la Generalitat Valenciana.
La Casa de la Cultura d’Alzira acull des del passat 10 de desembre la seua darrera exposició després de catorze anys sense exposar material nou, Retrats de l’invisible, que es pot visitar fins al 10 de gener, i que, segons l’agenda, està programada en altres ciutats com ara Altea, Almussafes, Dénia i Alcoi, després d’haver passat també per l’Alcúdia, Sagunt o Requena.

Comentaris

Empar Jesús-Maria ha dit…
Una gran pèrdua per a tots, un colp que et deixa gelada. Amb la seua obra sempre estarà entre nosaltres.

Entrades populars d'aquest blog

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.

Quina coberta t'agrada més per a "La bèstia del cor"?

Us volem proposar que col·laboreu en un dels procesos pels quals passa el llibre abans de ser publicat. Es tracta de la tria de la coberta d'entre les propostes que es preparen. Sembla una tasca senzilla però cal pensar que ha de resultar atractiva i suggerent per als lectors i a més, ha de respondre al text que acompanya. El llibre en qüestió és el de La bèstia del cor , de la Nobel Herta Müller, i volem saber la vostra opinió per a aquesta important publicació. Ací teniu les diferents propostes. Només cal que voteu la imatge que més vos agrada en la xicoteta enquesta del final. Us agraïm per avançat la vostra participació! Ací teniu la sinopsi perquè us ajude a decidir: Ambientada a Romania en el moment més àlgid de la dictadura, La bèstia del cor ens endinsa en l’experiència d’un grup de joves que abandonen els pobres dominis on viuen i opten per l’exili, a la recerca d’un futur millor. Però les seues esperances són devastades per l’evidència que en aquest nou escenari tampoc é...