Passa al contingut principal

"Hikikomori" als Premis Butaca

Una vegada més, i aquesta és la XV edició, s'han posat en marxa els Premis Butaca, els guardons de referència del món del teatre i el cinema a Catalunya. A més, la seua importància rau en el fet que són els espectadors els qui trien les millors obres. Durant un mes i mig, es poden votar des de la pàgina web dels premis, www.premisbutaca.cat, les obres escollides com a finalistes per una comissió formada exclussivament per espectadors.
En aquesta edició, dins de la categoria al "Millor Text Teatral" podeu trobar Hikikomori, escrita i dirigida per Jordi Faura, guanyadora XXII Premi de Teatre Ciutat de València i publicada per Bromera en la col·lecció "Bromera Teatre". Hikikomori és una paraula japonesa per a designar un jove, generalment adolescent, que, incapaç d’assolir les metes rígides traçades per la societat, reacciona aïllant-se’n. En aquesta obra, ambientada al Japó, trobarem un retrat àcid del buit que, en el món desenvolupat actual, impera en la vida de molts joves i del procés d’autodestrucció que alguns emprenen.
A tots els qui l'heu llegit o l'heu vista, us convidem a participar en aquestes votacions. Per als qui no, us convidem a conéixer l'univers dels hikikomoris.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.

Tornen els #MotsLiteraris a Bromera

A partir del pròxim dilluns 3 de juliol, fareu bé d'estar molt atents i atentes a les nostres xarxes socials -tant Facebook com Twitter-, perquè eixe dia posem en marxa els #MotsLiteraris2017, el passatemps més refrescant de l’estiu. Cada setmana publicarem a les nostres xarxes socials una pista que vos permetrà endevinar la paraula que s'amaga a l'encreuament de Bromera. En tots els casos, es tracta de termes i definicions molt lligats a les novetats del nostre catàleg. Però no patiu, perquè endevinar-los és molt fàcil! Per a participar, només heu de deixar-nos un comentari amb la solució correcta. Entre tots els qui encerteu l’enigma cada setmana sortejarem un exemplar del llibre amb què es relaciona la paraula de l'encreuament. Els guanyadors i guanyadores es donaran a conéixer el dia 4 de setembre. Molta sort i molt d’enginy!