Salta al contingut principal

Aproximacions a Joan Francesc Mira

Joan Francesc Mira és hui en dia un referent indiscutible de les nostres lletres, tant per les seues obres, distingides amb nombrosos guardons de prestigi, com pels seus escrits a la premsa, espill del pensament d'un dels intel·lectuals més destacats dels nostres dies i exemple de la seua prosa rica i elegant. Bona mostra de tot açò són els articles i comentaris que naixen al voltant dels seus escrits. Us passem una mostra:

L'escriptor i crític Vicent Usó ha publicat recentment en el seu bloc (El rastre de Clarisse) un apunt al voltant de tres llibres que aprofundeixen en l'obra de Mira. Un d'ells és Una biblioteca en el desert, el recull d'articles que Joan Josep Isern ha seleccionat i publicat per temes per a la col·lecció "Els nostres autors" de Bromera. D'aquest llibre, Usó elogia les "set parts que acullen una xicoteta mostra -molt selecta, això sí- dels nombrosos diminuts assaigs en què Mira ha anat diseminant les seues reflexions sobre el món que ens ha tocat viure". Es tracta, afegeix, de "xicotetes joies literàries, escrites amb la prosa pulcra i expressiva que caracteritza l'escriptura de Mira".

Aquesta prosa pulcra serveix com a exemple també d'algun dels mots que cada dia ens ofereix el portal Rodamots, com són els casos de les paraules obnubilar, esclarissat,-ada o de la locució de pèl en pèl, extrets del mateix recull Una biblioteca en el desert.

D'ací poc, en uns dies, Joan Francesc Mira tornarà a ser notícia per la publicació de l'obra de gran format Vida i final dels moriscos valencians, publicada per Bromera (ja està en marxa la prevenda), en la qual l'autor ens acosta un fet que ha marcat la nostra història com a poble, l'expulsió dels moriscos ara fa 400 anys.
Una nova oportunitat per acostar-se al treball d'aquest autor imprescindible.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tornen els #MotsLiteraris a Bromera

A partir del pròxim dilluns 3 de juliol, fareu bé d'estar molt atents i atentes a les nostres xarxes socials -tant Facebook com Twitter-, perquè eixe dia posem en marxa els #MotsLiteraris2017, el passatemps més refrescant de l’estiu. Cada setmana publicarem a les nostres xarxes socials una pista que vos permetrà endevinar la paraula que s'amaga a l'encreuament de Bromera. En tots els casos, es tracta de termes i definicions molt lligats a les novetats del nostre catàleg. Però no patiu, perquè endevinar-los és molt fàcil! Per a participar, només heu de deixar-nos un comentari amb la solució correcta. Entre tots els qui encerteu l’enigma cada setmana sortejarem un exemplar del llibre amb què es relaciona la paraula de l'encreuament. Els guanyadors i guanyadores es donaran a conéixer el dia 4 de setembre. Molta sort i molt d’enginy!

La paraula de la setmana

  birbar La secció va dedicada, aquesta setmana, a la paraula birbar . Qui compagine agricultura i literatura sabrà que birbar és per al camp el que revisar és per a l’escriptura: una faena d’allò més mundana. Però necessària, ineludible. En tots dos casos, cal arrancar o tallar les males herbes que perjudiquen el sembrat a fi que done bons aliments. A les nostres terres, són males herbes habituals el serreig (especialment als arrossars), la junça o jonça i la verdolaga. I segons si estem en un terreny marjalenc o en terra ferma, usarem per a la tasca o bé les mans o bé una birbadora, que és una aixada de fulla rectangular pensada per a birbar, eixarcolar, escardar, eixartellar o herbejar. Els policies s’havien cansat de discutir amb el llaurador per fer-li veure que la seua obligació era quedar-se allà fins que apareguera el jutge de guàrdia. No hi havia hagut manera. Cabut com ell a soles, deia que no pensava perdre el temps i que s’estaria a l’altre cap d...

Tràiler L'esclau del Mercadal

Us convidem a veure el booktràiler de L'esclau del Mercadal , de Dolors Garcia i Cornellà, una obra ambientada en la Girona del segle XIV, en la qual un jove cristià, un altre de religió jueva i un dels pocs esclaus de la ciutat, es fan amics. En una època en què la intolerància, les revenges i l’odi a la diversitat eren l’única transacció possible entre les diferents comunitats, tots tres lluitaran per la seva parcel·la de llibertat. L’esclau del Mercadal , Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil 2003, reflecteix els problemes d’interrelació que sorgeixen entre col·lectius diferents. Una qüestió que resulta, malauradament, molt actual. És doncs, una bona oportunitat per a ensenyar els joves el valor de l'amistat lluny de prejudicis.